- Организира административното обслужване на физическите и юридическите лица.
- Административно и технически обезпечава дейността на дирекциите.
- Организира, контролира и осъществява деловодната дейност в Община Хасково.
- Извършва вътрешно-ведомствен контрол и контрол по изпълнение на заповедите на Кмета на общината.
- Съхранява архивните документи, създадени в Община Хасково.
- Оформя и съхранява документите по трудово и служебно правоотношение на служителите в общинска администрация.
- Планира и организира обучение на служителите за повишаване на квалификацията и кариерно развитие.
- Осигурява поддържането и стопанисването на сградите и помещенията.
- Подпомага организационно–техническата подготовка при провеждане на избори.
- Въвежда и актуализира в електронни регистри индивидуалните административни актове на Кмета на общината.
- Организира и провежда дейностите, свързани с охраната на труда.
- Участва в разработването и подготовката на проектна документация за кандидатстване по оперативни програми, финансирани изцяло или отчасти от ЕС или други международни финансови институции.
- Осъществява дейности по връзки с обществеността, протоколни, информационни и презентационни прояви.
- Извършва административна, организационна и техническа работа, свързана с обезпечаване дейността на Общинския съвет.
Служителите в отдел Административен са разпределени в сектори както следва: