Проект

Подобряване на главните човешки умения и способности на културните медиатори, възрастни педагози и спортни професионалисти в граничните райони чрез развитието на  Система за учене през целия живот  в музея – Lifelong Museum Learning system

Проект № 2509.

От 26 до 29 ноември 2013 г. Община Хасково и Регионален исторически музей – Хасково организираха пилотно изпълнение – обучителни семинари по проект “Подобряване на основните човешки умения и способности на културни медиатори, обучители на възрастни хора и професионални спортисти в трансграничния район чрез развитие на Система за учене през целия живот в музея” по Програма за Европейско Териториално Сътрудничество Гърция – България, 2007-2013 г., акроним LIFELONG MUSEUM LEARNING PROJECT.
В продължение на три дни всяка от трите целеви групи – музейни специалисти, културни медиатори и спортни професионалисти премина обучение по 30 академични часа, разпределени в следните модули и под ръководството на преподаватели от ЮЗУ “Н. Рилски” – Благоевград:

Модул 1:ОБЩЕСТВО – ЗДРАВЕ – СПОРТ
Панел 1.1.Обществена визия за спорта и здравословния начин на живот (Обучител/модератор: проф. Стоян Иванов)
Панел 1.2.Насърчаване на здравословен начин на живот чрез промотиране на спортни дейности (Обучител/модератор: проф. Стоян Иванов)
Панел 1.3.Спорт – социална интеграция (Обучители/модератори: д-р Даниела Томова; д-р Николай Цанков)

Модул 2: ОЛИМПИЗЪМ, ОЛИМПИЙСКИ ИГРИ, ЦЕННОСТИ
Панел 2.1. Олимпизъм, дух, символи, ценности (Обучител/модератор: д-р Даниела Томова)
•Физическо възпитание в Спарта и Атина. Древна елада – създател на етиката, естетиката и олимпизма. Телесно възпитание в Спарта
•Олимпизъм, дух, символи, ценности. Олимпия – център на древните олимпийски игри
•Рим, римската държавност и физическата култура през вековете
Панел 2.2. Олимпийски игри – история, програма, традиции, олимпийски шампиони, допинг, антидопинг (Обучител/модератор: д-р Даниела Томова)
•Олимпийски игри – история, програма, традиции
•Олимпийски символи, МОК, олимпийска харта
•Съвременно олимпийско движение
•Програма на олимпийските игри. Хронология на летните и зимни олимпийски игри (1896-2012)
Панел 2.3. Олимпизъм и олимпийско образование в училище, музея и културните институции (Обучител/модератор: д-р Даниела Томова)
•Олимпийско образование
•Олимпийското образование в българското училище
•Международна олимпийска академия

Модул 3: ПРОДЪЛЖАВАЩО ОБРАЗОВАНИЕ
Панел 3.1. Продължаващото образование в контекста на компетентностния подход в образованието (Обучители/модератори:   д-р Николай Цанков; Екатерина Деливерска)
•Компетентностният подход в образованието - методология на продължаващото образование и обучението на възрастни
•Образование на възрастни в и чрез музейните институции
•Обучителят на възрастни – профил и функционални възможности
Панел 3.2. Съвременни технологии за продължаващо образование (Обучител/модератор: д-р Николай Цанков)
•Информационните и комуникационни технологии – възможности за реализиране на продължаващо образование
•Дистанционно обучение чрез музейните институции. Електронни платформи за продължаващо образование.
•Музеят в глобалното информационно образователно пространство
•Възможности на музейните институции за реализиране на продължаващо образование – съдържателни и технологични акценти
•Технологични решения и дизайн на средата за продължаващо образование
Панел 3.3. Информационният киоск – роля за музейните институции (Обучители/модератори: д-р Николай Цанков; Тони Соколов)
•Информационните терминали (KIOSK) – възможности и сфери на приложение
•Сензорният информационен киоск – възможност за ефективно използване на мултимедийните технологии в музейните институции
•Технологията „digital signage” – възможности за музейните институции
На всички участници в обучителните семинари бяха раздадени образователни материали, подготвени от екипа на Проектен партньор 4 – «ЮЗУ «Н. Рилски» - Благоевград.
Част от занятията се проведоха в експозиционните зали на Регионален исторически музей – Хасково с приложение на Мултимедия – Инфокиоск, а също и Музеен център – с. Александрово. За гостите и участниците в семинарите беше организирана разходка и запознаване със забележителностите  на Хасково.
Участниците в целевите групи проявиха интерес към предложените теми и начина на провеждане на обучението, добре подготвените образователни материали и ползването на ИКТ инструменти в музея за продължаващо образование. Паралелното обучение на трите целеви групи създаде възможност за многостранен обмен на мнения, за начало на партньорства за бъдеща съвместна дейност и за популяризиране културно-историческото наследство на Хасково и Хасковска област.

 

 

 

 

 

 Община Хасково
Проектът е съ-финансиран от Европейския съюз (ЕФРР) и финансови средства на Гърция и България
чрез Европейската програма за териториално сътрудничество
www.greece-bulgaria.eu

Върни се в началото на страницата